2009. augusztus 4., kedd

V. rész: A csalódott molnárpoloska

Piroska, a molnárpoloska
épp lisztet pakolt a polcokra,
amikor a kárókatona
berepült egy baráti szóra.

"Hallottad a nagy hírt, Pirikém?
Sikeres az én kis cinegém!
Elnök lett a múlt hét péntekén.
Van még igazság e földtekén!

Évekig a szenet túrta,
míg más lustán a lóbőrt húzta.
Most aztán mindenki megtudja,
mi az a fizikai munka!

Tervei közt az is szerepel
- a gólya ellene kelepel -,
hogy a békákkal is lekezel,
s néhányat a céhbe beterel.

Ám ez még a kisebbik móka.
De elszaladt ez az egy óra!
Még jó, hogy van nálam zsebóra.
Meghívlak egy finom zserbóra!"

A kocsma ott volt a közelben.
Nem érdemes szidni bővebben,
mert nincs más ilyen a körzetben:
a csevej és az étlap kötetlen.

Ó, de milyen nagy bent a lárma!
Főként a rája szája jár ma.
A széncinegét kritizálja,
mivel a munkát ki nem állja.

"Hallgassuk meg a céhelnököt!"
- a gém a cinegére bökött.
A hősdarázs újfent hősködött:
"Ha ijedtében meg nem szökött!"

"Nem én! Láthatjátok, itt vagyok!
Polgártársak! Tisztelt állatok!
Egyvalamit fel nem foghatok."
- kezdte a hosszú szónoklatot.





"Itt élünk a szép Erdőfalván,
sokan a munkát halasztgatván,
a nehéz melót másra hagyván.
De ezt én most helyre raknám.

Mert nem hihetitek, hogy így jó,
ha Ildikó, a csörgőkígyó
és Rodrigó, a szőlőrigó
is unja, hogy sok a dáridó."

Hanna, az elektromos hangya,
mielőtt bárkit szólni hagyna,
picit pirulva előadja:
"Lelkemet súlyos titok marja.

Eddig suttyomban szorgoskodtam
és szakadatlan gondolkodtam:
tán teljesen megbolondultam,
hogy ily csúfságba bonyolódtam?!"

Aztán a szöcskéről kiderült,
hogy - bár elvonultan - hegedűlt.
Rókus, a repülőmókus ült
s bőgve mogyoróvajat köpült.

Aladár, a fazekasmadár
fütyörészve korongolt talán,
ám fészke ingatag padlatán
szomorúan szánakozott magán.

S itt van Győző, a szitakötő.
Nem is olyan vagány lókötő.
Inkább mondjuk így: célratörő.
Szép szakmája van: könyvkötő.





Már várja, mikor lesz munkája.
Fél, hogy tönkremegy a szitája.
/Szerintem a zöm azt kívánja,
bár megvalósulna az álma!/

"A céhet azért hoztuk létre,
hogy az érdeketeket védje.
Úgy is, hogy mindenkinek, végre,
magas legyen a munkabére.

Célunk, hogy a falunkat ne sújtsa
a leszakadás útja-búja.
S szép lenne, ha jó hírünk újra
hetedhét országba eljutna.

Akinek megtetszett az álmunk,
már ma bejelentkezhet nálunk.
Négy-egy-öt hat-hét-nyolc a számunk.
De mondom! Kemény munkát várunk!

Szeretném, ha nem lenne szégyen
- remélem, még én is megérem -
a munka, mint réges-régen,
lenn a földön és fenn az égen!"

Megemelkedett a céh rangja.
Sőt, szaporán bővült szűk magja.
Jócskán lett immáron új tagja,
számuk a százat meghaladta.

Piroska, a molnárpoloska meg nézett:
Nyugodt pihenése mivé lett?
A csend reméy volt. Több: ígéret.
De ez már egy másik történet.





(Illusztráció: Sziráki Zsolt)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése